עיצוב גרפי חומרים שיווקיים בניית אתרים



שלח

איך עיצוב האתר שלכם משפיע על הקידום שלו?

דובר רבות על החשיבות של הנוכחות שלכם ברשת. כעסק קטן או גדול, שרוצה להגיע לכמה שיותר קהלים רלוונטים, ישנה חשיבות רבה מאד לאתר הבית שלכם. ברור לכם כשמש כי לאחר שיבנו עבורכם את האתר שיתפקד ככרטיס הביקור שלכם, תרצו לפנות למקדם אתרים.

מה שלא כולם יודעים הוא ששלב קידום האתר מתחיל עוד הרבה קודם – עם עיצוב האתר ולאחר מכן גם בניית האתר.

ככל שהאתר שלכם יהיה מעוצב "נכון" יותר, כך אתם מעלים את הסיכוי כי הוא ידורג גבוהה יותר על ידי גוגל. אתר שלא מצליח להתקדם אל פסגת תוצאות החיפוש, לא באמת משרת אתכם ובמידה רבה הוא חסר תכלית. אם גם אתם עומדים רגע לפני הקמת אתר חדש, דעו מהי החשיבות של עיצובו. במידה ואתם מחזיקים באתר קיים שלא בדיוק מניב לכם תוצאות, יהיה כדאי לשקול את עיצובו מחדש.

גוגל ועיצוב האתר – מה הקשר בין השניים?

רבים מופתעים לגלות כי ישנו קשר ישיר בין עיצוב האתר ובין התוצאות שמעלה מנוע החיפוש google. בעבר הלא כל כך רחוק, "הציונים" שגוגל היה נותן לאתרים שונים היה מבוססים בעיקרם על טקסט. כלומר, דירוג האתרים במנוע החיפוש היה מבוסס בעיקר על איכות התוכן. כיום לעומת זאת, ישנו אלגוריתם חכם שיודע לזהות גם תבניות עיצוביות שונות, כאשר גם הן "מנקודות" ומשפיעות על קידום האתר.

חווית המשתמש מעוצבת על בסיס עיצוב האתר

בנוסף, העיצוב משפיע על חווית המשתמש של הגולשים שלכם. תוכלו לחשוב על הסיטואציה הכי יום יומית: הגעה שלכם אל הסופר בכדי לרכוש את סל הקניות השבועי שלכם. במודע או שלא במודע, אתם מחפשים גם אחר חווית הקניה. המשמעות היא שכנראה לא תחזרו אל הסופר במידה ותראו ירקות ופירות על הרצפה, מדפים ריקים ומעדנייה עם מוצרים לא טריים. הסיבה? חווית הקניה שלכם נפגעה.

אפשר לדמות את החוויה של הגולשים שלכם לחווית קנייה, רק שבמקה זה מדובר על חווית גלישה. העיצוב של האתר משפיע באופן ישיר וקריטי על החוויה של הגולשים. במידה והשהות באתר לא תהיה להם נעימה, סביר כי הם ינטשו אותו כעבור כמה שניות, ולא יחזרו יותר לעולם. בזירה רחבה וגדושה כמו הזירה הדיגיטלית, יהיה מאד קל לגולשים למצוא את המתחרים שלכם ולחפש את המענה שהם צריכים דווקא אצלם.

על מה חשוב לשים את הדגש?

  • פונטים קריאים, גדולים וברורים
  • צבעים נעימים ותואמים את המותג
  • חלוקה נכונה של אזורים באתר

"שלא יכנסו גולשים לאתר, איך זה בכלל קשור לקידום?"

החשש הגדול הוא שאכן יכנסו גולשים לאתר שלכם ויעזבו אותו לאחר כמה שניות. בהדרגה, סביר כי פחות ופחות גולשים יכנסו אל האתר שלכם ויש לכך סיבה: מנוע החיפוש גוגל לא ישן לרגע – עייניו פקוחות והוא בודק בכל שניה את קצב הכניסות אל האתר שלכם. בעת שהתנועה אל האתר שלכם הופכת דלה, כך גם הקידום שלו נפגע והוא צונח בדירוג החיפושים.מה כן חשוב לדעת? בעת שמשנים את עיצוב האתר, ניתן "לחזק" אותו ולמנף את הסיכוי כי הלקוחות ישובו לשהות בו. מה ניתן לעשות על מנת להאריך את שהיית הגולשים?
  • לשנות תבניות עיצוב מיושנות
  • להימנע מחלונות קופצים
  • לבסס סביבה נוחה לגלישה (קטגוריות ברורות וניווט קל)
גולשים קיימים חזרו לאתר שלכם וגולשים חדשים מגלים בו עניין ונשארים בו? נוצרת תנועה! גוגל רואה בעין יפה מאד את התנועה הזו וכך אתם זוכים בנקודות זכות שבסופו של דבר מתורגמות לקידום. כל חברה לקידום אתרים תגיד לכם אותו דבר.

האמינות שלכם משתקפת גם דרך העיצוב

אז מה עוד יכול לגרום לגולשים שלכם לשהות באתר שלכם יותר זמן וכך לחזק את הקידום שלו? העיצוב! גם אתם, כגולשים המתעניינים בשירות או מוצר, בוחנים כמה אפשרויות בכמה אתרים. מבלי שאתם מודעים לכך באופן ישיר, עיצוב האתר משפיע עליכם רבות! האם הייתם מסוגלים להכניס את פרטי האשראי שלכם אל אתר שהעיצוב בו מרושל, הוא כתוב בפונטים שונים ובגדלים שונים והצבע המוביל אותו הוא צבע ירוק זוהר?

ככל הנראה שלא. גולשים תופסים אתרים מעוצבים כאמינים יותר, מה שמשפיע באופן ישיר על השהות שלהם, ובמידה ואתם מציעים מוצרים למכירה דרך האתר – גם על הרכישות שלהם. אל תשכחו לרגע: האתר שלכם מדורג בין היתר על בסיס אחוזי הנטישה ואחוזי השהייה של הגולשים המבקרים אצלכם.

גולשים לא נותנים אמון באתרים המעוצבים בצורה מרושלת, ומנגד – נותנים אמון רב באתרים המצטיירים כרציניים יותר, מתקדמים יותר ומעוצבים יותר.

טיפים לבחירת מעצב לאתר שלכם:

  • העדיפו תמיד מעצב עם ניסיון – כזה שעובד מספר שנים. מעצב שכזה נחשף למקרי "שיקום" שונים של אתרים, הוא מתעדכן במגמות ובעיקר יודע מה עובד ומה לא.
  • רגע לפני: הציצו בתיק העבודות של המעצב. כך, קל יותר לתאם ציפיות ולמזער משמעותית את הסיכוי שתתאכזבו מהתוצר הסופי.
  • הכימיה ביניכם חשובה גם היא. בסופו של דבר, עיצוב האתר מבוסס על שיתוף פעולה – הרצונות שלכם וההמלצות של המעצב. האם המעצב קשוב, מכיל, סבלני וזמין לכם?

פנו אליי

בטופס יצירת קשר

במייל ayala@ayaladesifn.co.il

או בטלפון 052-7203227



בעל עסק

איזה שיווק העסק שלך צריך

כדי להזרים לקוחות מדוייקים

ולהגדיל את המכירות

אחרי שמיתגנו, עיצבנו ושיווקנו מאות עסקים, אנחנו מזמינות גם אותך לפגישת יעוץ חינם וללא התחייבות לתכנון מערך אסטרטגיית שיווק שיתאים לעסק שלך

רק 7 הנרשמים הראשונים יקבלו את ההטבה בחינם!

דילוג לתוכן