שלבים בבניית אתר אינטרנט תדמיתי
1
גלישה באתרים שונים
ראשית כדאי לגלוש באתרים, חפשו בגוגל בעיקר אתרים בתחום שלכם, אבל לא רק,
חפשו מקורות השראה, הן מבחינה עיצובית והן מבחינת האפיון,
איזה אלמנטים ואילו דפים הקולגות שלכם שמו באתר שלהם, ויתכן שגם אתם צריכים.
דעו שלכל דבר יש מחיר, יש דברים מורכבים יותר ויש דברים מורכבים פחות, הכל זה עניין של תקציב,
ככל שאתם יודעים מה אתם רוצים ומה התקציב שלכם- זה יעזור לבנות אפיון טוב שמתאים לצרכים של העסק שלכם.
כדי לתכנן את האתר בצורה טובה- שאלו קודם כל את עצמכם-
מי קהל היעד? מה אני רוצה שהוא יעשה באתר שלי?
אם למשל אתם קבלנים, כנראה שקהל היעד שלכם אלו אנשים שרוצים לבנות בית. אתם רוצים שהם יצרו קשר בטופס המיועד לכך,
אתם רוצים לגרות אותם, להראות להם פרוייקטים שביצעתם, לגרום להם לסמוך עליכם, להראות להם המלצות של לקוחות שבנו איתכם בתים וכו'.
אם למשל אתם עמותה- יתכן שיש לכם שני קהלי יעד או יותר, התורמים- שאתם רוצים שהם יתרשמו מפעילות העמותה ויתרמו, ייכנסו לדף תרומות עם סליקת אשראי, האנשים הנזקקים לסיוע של העמותה, שאתם רוצים שהם יתרשמו מפעילות העמותה ויפנו בטופס יצירת קשר, ואולי גם מתנדבים שאתם רוצים שירשמו בטופס ייעודי…
חישבו היטב איזה אלמנטים ואילו עמודים אתם רוצים להכניס באתר שלכם.לדוגמא:
- המלצות של לקוחות – מסייע מאוד ליצור ביטחון ואמון אצל הלקוח
- גלריית תמונות/ פרוייקטים
- השירותים שלנו
- אודות החברה… כמובן.. האם זה כולל תמונות של הצוות? של המשרד?
- בלוג מאמרים- מסייע רבות בקידום האתר בגוגל, אבל יש צורך להזין תוכן, אז תעשו בלוג רק אם אתם מתכוונים לכתוב…
- הלקוחות שלנו- זה יכול להיות אלמנט מרשים בדף הבית, לשים לוגואים של החברות שעבדתם איתם
- כתבו עלינו- אם יש עליכם כתבות- כדאי להשוויץ בהם… (עיתונים/ אינטרנט/ טלוויזיה)
- מפה ו/או ניווט לעסק
- קטלוג מוצרים
- טפסי יצירת קשר, כמובן
- סליקת אשראי- אם אתם מוכרים מוצרים און ליין
3
איסוף חומרים לאתר
כעת, אחרי שהגדרתם מה יהיה בדיוק באתר- תוכלו להתחיל לאסוף את החומרים שתצטרכו.
ככל שהנתונים יהיו מסודרים- כך בניית האתר תעבור בצורה חלקה יותר.
- תמונות- האם יש לכם תמונות? האם תרצו לצלם? תמונות של הצוות, תמונות של ממליצים, תמונות של המוצרים שלכם, אולי תרצו לשלוח צלם מקצועי שיצלם את הפרוייקטים שלכם?
יש אתרים שבהם ניתן להסתדר נהדר עם תמונות שהמעצבת רוכשת בעצמה במאגרי תמונות שמיועדים לכך, ויש אתרים שחייבים תמונות מהעסק. הכל תלוי בתחום שלכם. - טקסטים– אנו ב"אילה עיצובים" מסייעים לעסקים בכתיבת התוכן השיווקי באתר, אך ראשית עליכם להביא את ה"בשר" שאיתו נעבוד. מי אתם, מה השירות שלכם, מה הבעיות שאתם פותרים לקהל היעד שלכם.. אם אתם רוצים להכניס מאמרים לאתר- כדאי שיהיה לפחות מאמר אחד או שניים מראש, כך שתקבלו אתר עם תוכן ולא אתר ריק שתצטרכו למלא בכל בעצמכם.
- המלצות– זה הזמן לאסוף את ההמלצות הכי טובות על העסק שלכם.
הכי טוב זה המלצות וידאו
אם אין- ניתן לעשות המלצות וידאו מהקלטות וואצאפ (כמו כאן)
ואפשר גם המלצות כתובות, כדאי לצרף תמונה של הממליץ. - אם יש עליכם כתבות– אספו אותם על מנת לשלוח למעצבת.
כדאי להכין את כל החומרים אצלכם ולשלוח בצורה מרוכזת למעצבת
כמה דברים שכדאי שתדעו:
- אחסון ודומיין:
אחסון זה המקום בשרת שבו נמצאים הקבצים של האתר שלכם. יש לרכוש מקום אחסון כזה. החברה שממנה רוכשים אחראית על מהירות הגלישה באתר, שלא יהיו פריצות, ושהכל יעבוד תקין.
דומיין זה שם התחום- איך יקראו לאתר שלכם. למשל לאתר שלי קוראים co.il
עוד על הנושא של אחסון ודומיין בסרטון הזה.
כשאנחנו ב"אילה עיצובים" בונים אתר אנחנו מסייעים ברכישת האחסון והדומיין, אבל השירות עצמו נעשה באמצעות חברה חיצונית. - וורדפרס:
וורדפרס היא מערכת קוד פתוח שמאפשרת לבוני אתרים לבנות ולעצב את האתר עם מערכת ניהול שאותה יקבל הלקוח ויוכל לערוך את התוכן בעצמו.
על המערכת הזו אנו מתקינים תוסף שנקרא אלמנטור פרו שמאפשר בנייה קלה ונוחה של אלמנטים מהממים, והכל ניתן לבצע רספונסיבית, כלומר מותאם מובייל ונראה טוב בכל מכשיר שגולשים.
היתרון הגדול בוורדפרס שהאתר הוא שלכם!
אתם לא משלמים עליו דמי מנוי חודשיים, אתם יכולים לעבוד עם כל בעל מקצוע שתרצו, ולשנות באתר כל אלמנט שבא לכם בלי להיות תלויים בחברה מסויימת.
אתם יכולים לגבות את כל האתר אצלכם במחשב.
(בניגוד למערכות קוד סגור כמו וויקס, לייביסטי וכד', שבהם אתם עושים מנוי לאתר של עצמכם, וחייבים לשלם מידי חודש בחודשו אחרת האתר יעלם. גם לא ניתן לעשות כל שינוי שתרצו, אלא רק מה שמתכנתי החברה עשו) - עיצוב:
כשהמעצבת תתחיל לעצב את האתר- דבר ראשון היא תתחיל עם הלוגו, אז האם יש לוגו לעסק? האם אתם אוהבים אותו? האם הוא משדר את מה שאתם מכוונים אליו??
על בסיס הלוגו בונים את השפה העיצובית של האתר, את הצבעוניות של האתר ולכן אם יש הערות על הלוגו הקיים זה הזמן לתקן. - לוחות זמנים:
כדאי לעשות תיאום ציפיות עם המעצבת לגבי לוחות זמנים. חשוב לדעת שלא הכל תלוי במעצבת. גם לכם יש חלק בזרימה של הדברים. ככל שאתם מגיעים מסודרים עם התכנים של האתר, התמונות והטקסטים, ככל שאתם זמינים לצפות בסקיצות ולשלוח הגהות- כך האתר יתקדם בצורה מהירה יותר.
זהו, אם קראתם אתם עד לכאן אתם כבר כמעט מומחים!
בכדי לתת לכם הצעת מחיר להקמת האתר שלכם- מוזמנים לפנות אלינו
אם אתם לא בטוחים בעצמכם מה בדיוק אתם צריכים- לא נורא! נעשה את זה יחד!
זו בדיוק המומחיות שלנו-
לדעת לאתר את הצרכים השיווקיים והעסקיים של הלקוח