אסטרטגיית מיתוג

מהי אסטרטגיית מיתוג ואיך להטמיעה בעסק

מהי אסטרטגיית מיתוג ואיך להטמיעה בעסק

מה זו אסטרטגיית מיתוג?

למעשה אסטרטגיית המיתוג מתחלקת לשלשה תחומים בשלשה שלבים בסדר הזה:
  1. תדמית
  2. שיווק
  3. מכירות

כל אחד מהתחומים שמנינו כולל בתוכו עוד הרבה סעיפים קטנים:

  1. תדמית-  התדמית של העסק שלכם כוללת כמובן את הלוגו וכל השפה הגרפית של העסק, השלטים, כרטיס הביקור, הניירת המשרדית, וגם את אתר האינטרנט של העסק ודפי נחיתה תדמיתיים.
    בבסיס של כל אסטרטגיית מיתוג חשובה קודם כל עשיית מחקר שוק ובירור אודות קהל היעד המדויק שאליו העסק מכוון. לאחר ההבנה-
    מיהו קהל היעד של העסק, מה הייחודיות של העסק, איזו בעיה הוא פותר, מה התועלת שיוצא ללקוח כתוצאה מכך, ועוד…
    נוכל לעצב לוגו מותאם  ולבנות שפה עיצובית, חזותית ושיווקית, ובעצם למתג את העסק שלכם, זו תעודת הזהות של העסק, כך שהוא יפנה בדיוק לקהל היעד המבוקש ויעשה זאת באופן שיווקי וייחודי.
  2. שיווק – שיווק העסק כולל את כל החומרים לפרסום (כדי להביא יותר פניות) הפליירים, דפי הנחיתה השיווקיים, פוסטים לרשתות החברתיות ועוד… בתהליך המיתוג נדייק מהם ערוצי השיווק הכי נכונים ורווחיים לעסק וניצור עבורם את האלמנטים הדרושים כולל כתיבת המסרים, עיצוב גרפי והפקה.
  3. מכירות – המכירות הן המטרה הסופית והשורה התחתונה של כל עסק. כשאנחנו מסתכלים על מיתוג העסק אנחנו מכוונים גם למעמד המכירה- איך למתג אותו, איזה חומרים שיווקיים יחזקו ויתמכו במעמד המכירה כדי לסגור יותר עסקאות. 
    אם, למשל, המכירה מתבצעת בפגישה אז כדאי לבוא אליה מוכן עם פרוספקט, או קטלוג, או פרופיל חברה בתוף פולדר, אם המכירה מתבצעת בפגישת זום אז אולי כדאי לבוא עם מצגת ממותגת, קטלוג וכד' ועוד…

בתהליך המיתוג נחקור ונעמיק בשאלות נוספות:

  • מי קהל היעד ומה הבעיה שלו
  • אילו תחושות הבעיה גורמת לו להרגיש ומה ההשלכות אם לא יפתור את הבעיה
  • מה המוצר ואיך הוא פותר את הבעיה
  • איך הלקוח ירגיש בעקבות רכישת המוצר
  • איזה ערכים העסק מייצג
  • מה היתרונות של העסק, למה לרכוש דווקא ממנו
  • מה החלופות שיש ללקוח
  • איפה קהל היעד נמצא
  • איך הכי נכון להגיש ללקוח את החומר השיווקי כך שיתפוס אותו
  • איפה מתרחש מעמד המכירה לכל מוצר ומוצר שהעסק מוכר
  • איזה חומרים שיווקיים יתמכו וישרתו את מהלך המכירה כדי לסגור יותר עסקאות
  • ועוד

צפו בדוגמאות לאסטרטגיות מיתוג מהשטח:

אסטרטגיית מיתוג שבנינו לעמיחי זליגר- עורך סדנאות והדרכות למתבגרים ולצוות החינוכי:

אסטרטגיית מיתוג מפתיעה שבנינו לליאור זיני- ביטוחים, פנסיה ומשכנתאות:

למה חשוב לשים לב בעת בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם?

כאשר אתם בונים אסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם חשוב שתשימו לב קודם כל שבניית התדמית מתמקדת במטרה של הגדלת המכירות של העסק שלכם. לא כדאי לאפשר למסיחים שלא מקדמים לעבר המטרה כמו אמנות מסוגים שונים – לבזבז לכם את הזמן והאנרגיה.

מה שחשוב זה שמיתוג העסק שלכם ישרת את המטרה שלכם – וזה להגיע לקהל היעד ולמכור. המסר שאתם מעבירים דרך המרכיבים של מיתוג העסק בין אם זה לוגו עם שם העסק שלכם, תיאור פרופיל החברה והתוכן לאתר שלכם, או כל דבר אחר- הכי חשוב שתעבירו דרכם מסר שיווקי חד וברור ללקוח, בלי ללכת מסביב, בלי להתייפייף ובלי אמנות, שהמסר פשוט יהיה מדויק, בעל עיצוב מקצועי ושיווקי.

חשוב לא פחות. מה לא!!! לעשות כאשר אתם ממתגים את העסק שלכם?

כאשר אתם ממתגים את העסק שלכם ובונים אסטרטגיית מיתוג חשוב שתשימו לב שאתם לא!!:

  • משקרים או מסלפים את האמת
  • מעתיקים תוכן או רעיונות שיש עליהם זכויות יוצרים
  • מבטחים הבטחות ללא כיסוי
  • מגזימים
  • עושים שימוש בתוכן פוגעני, גזעני או לא חוקי

ככל שהמסר שלכם יהיה אותנטי יותר, ישיר יותר ואמיתי יותר, כך ללקוחות האפשריים של העסק שלכם יהיה קל יותר להזדהות עם המותג שלכם והם יגלו בו יותר עניין וירצו את מה שיש לכם להציע להם.

צפו בדוגמאות נוספות לאסטרטגיות מיתוג מהשטח:

אסטרטגיית מיתוג שבה ניצלנו את התודעה הקיימת בשטח כדי לקדם מכירות. עבור פטנט רפואי לכאבי הנקה:

אסטרטגיית מיתוג שפיצחנו עבור תיכון: באתגר היה לזהות את המסר האחד בתוך שלל הערכים והייחודיות של בית הספר:

שורה תחתונה, מהו סדר הפעולות כשניגשים לאסטרטגיית מיתוג:

העברה חשובה!
אני כותבת כאן את הכל, אבל בפועל יש עסקים שלא צריכים לעשות הכל, יש עסקים שצריכים מיתוג מאוד מינימלי, ויש עסקים שצריכים מיתוג חלקי, ויש עסקים שצריכים את הכל.

אם אתם לא בטוחים במה כדאי להשקיע- כדאי להתייעץ עם איש מקצוע לפני שמתחילים, כך שתשקיעו רק במה שצריך באמת.

נתקלתי בלא מעט עסקים שהוציאו הרבה כספים, זמן ואנרגיה בדברים שבכלל לא הועילו לעסק שלהם. יש הרבה חברות מיתוג שמוכרות חבילות יקרות ומציעות אותן לכל עסק באשר הוא. אני לא חושבת שזה הוגן, כי יש עסקים שזה לא נחוץ להם.

Picture of אילה וולפסון

אילה וולפסון

מנהלת סטודיו "אילה עיצובים" למיתוג עסקי ממוקד שיווק ומכירות

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

איך מכוונים מוצר להצלחה מסחרית?
אני יודעת שאתם רוצים כבר לצאת עם המוצר המגניב שלכם לשוק, אבל רגע לפני שאתם לוחצים על כפתור השיגור, בואו נבדוק שהטיל מכוון נכון.
איך למתג פרוייקט נדלן
יזמים, קבלנים, מרימים פרויקט נדל"ן? יש לכם דירות למכירה או השכרה? בעזרת מיתוג חזק ניתן להביא את הקהל המדויק שירצה לרכוש את הדירות.
מה הקשר בין הלוגו לשיווק העסק
הלוגו של העסק שלכם יכול להשפיע על התדמית העסקית שלכם בציבור. תחילתו של כל תהליך אסטרטגיה שיווקית, הוא תמיד עיצוב הלוגו ובניית הזהות העסקית
איך להפוך מוצר למותג מנצח
יוצאים לשוק עם מוצר חדש? תתחדשו! איך הופכים את המוצר שלכם למותג, כזה שלקוחות ירוצו לקנות אותו. יש 3 גורמים במיתוג שצריך להתייחס אליהם בכובד ראש
למה לוגו מקצועי זה לא מספיק
כדי שעסק יהיה עסק עליו ליצור אמון בינו ובין הלקוחות. עסק זה בעצם מפעל ליצירת אמון. ככל שהאמון יותר גבוה כך הלקוחות קונים יותר, מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר, מספרים לחברים יותר.
עשה ואל תעשה במיתוג העסק
בתחילת הדרך אין עדיין הכנסות כמעט בכלל, להיפך, יש הרבה הוצאות, או יותר נכון השקעות שאתם עושים, אז מאיפה, לעזאזל אתם יכולים להשקיע גם במיתוג
איך ליצור מיתוג אפקטיבי לעסק
מיתוג אינו רק עיצוב הלוגו והצבעים של החברה. מיתוג אפקטיבי כולל את המסרים, הערכים והאישיות שהעסק רוצה להעביר, בנוסף לעיצוב גרפי איכותי שמשקף זאת

בעל עסק

איזה שיווק העסק שלך צריך

כדי להזרים לקוחות מדוייקים

ולהגדיל את המכירות

אחרי שמיתגנו, עיצבנו ושיווקנו מאות עסקים, אנחנו מזמינות גם אותך לפגישת יעוץ חינם וללא התחייבות לתכנון מערך אסטרטגיית שיווק שיתאים לעסק שלך

רק 7 הנרשמים הראשונים יקבלו את ההטבה בחינם!

דילוג לתוכן