שלום, מי אתם?
- האם אתם פותחים עסק חדש או חברה חדשה ורוצים לוגו?
- האם יש לכם עסק כבר הרבה שנים והחלטתם שהגיע הזמן למתג את העסק?
- האם יש לכם עסק קיים ואתם פותחים מחלקה חדשה?
- האם יש לכם לוגו כבר הרבה שנים אבל הגיע הזמן למתיחת פנים?
אם אתם מתאימים לאחת הקטגוריות הנ"ל- אז אני כאן כדי לתת לכם את המידע הדרוש לקראת מיתוג העסק וכמובן כדי לתת את השירות 🙂
כל עסק רוצה למכור את השירות או המוצרים שלו, אבל בכדי שהלקוחות ירכשו הם צריכים לחוש ביטחון שהם באמת יקבלו פיתרון לבעיה שלהם, שהמוצר או השירות יהיו שווים את ההשקעה.
כלומר- כדי שעסק יהיה עסק עליו ליצור אמון בינו ובין הלקוחות. עסק זה בעצם מפעל ליצירת אמון. ככל שהאמון יותר גבוה כך הלקוחות קונים יותר, מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר, מספרים לחברים יותר.
איך יוצרים אמון? כאן מגיע הלוגו- המיתוג העסקי יוצר את האמון הבסיסי, את הביטחון של הלקוח שיש כאן עסק מקצועי, שיתן לו מוצר איכותי.
לוגו מקצועי ואיכותי מקרין אמינות.
לוגו איכותי ומעוצב היטב מעורר תחושת אמון ומקצועיות.
ובשלבים הבאים – ככל שהלקוחות מכירים יותר את העסק- כך גובר האמון, זה התפקיד של השיווק, של הרשתות החברתיות, התוכן הזה יוצר היכרות- מגביר את האמון.
אבל הלוגו זה הבסיס להכל, משם העסק מתחיל את האמון בלקוחות הפוטנציאליים.
אבל עיצוב לוגו אפקטיבי - זה לא רק סמל יפה ומקצועי
לוגו שנראה יפה ומקצועי זה רק השלב הראשון. את זה ניתן לייצר באמצעות כלי בינה מלאכותית או אתרים חינמיים כאלו ואחרים.
אם המטרה של העסק זה להגיע ללב של הלקוחות המדוייקים עבורו, להתחבר אליהם, למגנט אותם, לגרום להם להרגיש את הרגשות שמתאימים למוצר או השירות של העסק- אז לוגו "מקצועי" לא מספיק.
לוגו חזק ואפקטיבי זה לוגו שמדבר את השפה של קהל היעד אליו הוא פונה. הוא משדר את החווייה שהמוצר או השירות רוצים לייצר. הלוגו צריך לספר את סיפור המותג ולהעביר את ערכיו. פרטים כמו צבעים, פונטים, צורות ועיצוב צריכים לשקף את תחום העיסוק, האישיות והיתרונות הייחודיים של העסק. לוגו טוב יוצר הזדהות רגשית של לקוחות עם המותג ובסופו של דבר גורם לבחירה במוצרים ושירותים שלו. הכיתוב בלוגו "הקופי" צריך להיות מדוייק מאוד.
האם כדאי לעצב לוגו בעצמי או להיעזר במעצב?
מעצב מקצועי יאפיין נכון את המותג ויביא יצירתיות ומקוריות שהן קריטיות להצלחת הלוגו. הוא יביא נקודת מבט חיצונית אובייקטיבית וימנע מהטיות ועיוורון שיווקי שיזם עלול להיתקע בהם. מעצב מנוסה יוכל גם להביא פרספקטיבה רחבה יותר של מה עובד ולא עובד בשוק היעד. עיצוב עצמי חובבני עלול להוביל ללוגו פחות ממוקד, פחות מקורי ואיכותי – ובסופו של דבר לפגוע בהשגת מטרות המיתוג והמכירות.
כמה עולה לוגו?
לשאול כמה עולה לוגו זה כמו לשאול כמה עולה רכב.
יש סוסיתא 1973 שלא נוסעת, היא רכב אספנות אולי… ויש טסלה 2025 שעולה מעל מיליון.
בעיצוב לוגו יש מגוון מחירים כי יש גם אינספור מעצבים בכל הרמות, החל מגרפיקאים מתחילים שלא באמת יודעים לעצב, רק יודעים לעבוד על פוטושופ, כלומר שולטים בתוכנות הגרפיקה, אלו יעשו לכם לוגו בחינם, כדי להעשיר את תיק העבודות שלהם, ויש מעצבים מנוסים שבונים מותגים בעשרות אלפי שקלים, שלא רק מעצבים את הלוגו אלא גם עוברים עם העסק תהליך עמוק של מיתוג תוך כדי תהליך העיצוב.
לכן השאלה המדויקת יותר היא-
מהו התקציב המתאים להשקיע בעיצוב לוגו איכותי?
כל עסק נמצא במקום אחר, עם תקציבים ויכולות אחרות. אני חושבת שכדאי לזכור שתהליך עיצוב הלוגו הוא הוצאה חד-פעמית, ואין הזדמנות שניה לרושם ראשוני. לוגו הוא השקעה המשפיעה על המותג לטווח ארוך. ולכן כדאי להשקיע סכום הולם לקבלת עיצוב מקצועי ברמה הגבוהה ביותר.
בחרו במעצב שאתם אוהבים את תיק העבודות שלו, ושהמחיר עומד בתקציב לכם.
איך לבחור לוגו
- שירמז על מהות העסק
לוגו אמור לרמוז באופן חזותי למהות העסק. לדוגמה, לוגו של מסעדה יכלול מוטיב קשור לאוכל. לוגו של חברת הייטק ישקף חדשנות וטכנולוגיה. יצירת קישור ויזואלי מסייע להטביע את שם המותג בזיכרון. - שישקף את ערכי המותג
הלוגו צריך לספר את סיפור המותג ולהעביר את ערכיו. פרטים כמו צבעים, פונטים, צורות ועיצוב צריכים לשקף את תחום העיסוק, האישיות והיתרונות הייחודיים שלך. לוגו טוב יוצר הזדהות רגשית של לקוחות עם המותג. - שסגנון העיצוב יתאים לקהל היעד
יש לעצב לוגו בהתאם ללקוחות הספציפיים שאליהם הוא מכוון ולתחום המקצועי. לדוגמה, לקוחות צעירים וטרנדיים יעדיפו עיצוב מודרני ואוונגרדי. - קל לזכור אותו
פשטות וקליטות הן מפתח ללוגו מצליח. לוגו מורכב מדי יכול לבלבל. עדיף לוגו פשוט וברור שנחרת בזיכרון בקלות ומאפשר זיהוי מהיר של המותג. - קהל היעד שלכם מתחבר אליו
שאלו חברים או את העוקבים שלכם- איזו סקיצה הכי טובה בעיניהם, תתפלאו כמה חוות דעת רבים מפרה ומעשירה את תהליך המיתוג. בסופו של דבר חוות דעת של הקהל חשובה מאוד, אפילו יותר חשובה מהדיעה שלכם. זה נכון שאתם צריכים להתחבר ולאהוב את הלוגו, אבל בגלל שבסוף העסק אמור למכור ולהגיע לקהל היעד- כדאי להקשיב לקהל. - פרקטי- נראה טוב על גבי מגוון מוצרים ומגוון גדלים
חשבו כיצד הלוגו ייראה טוב על גבי חומרי שיווק ופרסום מגוונים? לוגו צריך להיות אדפטיבי ולהיראות אפקטיבי על מגוון פלטפורמות - אריזה, מודעה, שלט, אתר אינטרנט ועוד. שיקולי גודל, פורמט ושימוש בצבע ובשחור לבן.
כנסו לגלריה המלאה של עיצוב ומיתוג לוגו