מה זו אסטרטגיית מיתוג?
- תדמית
- שיווק
- מכירות
כל אחד מהתחומים שמנינו כולל בתוכו עוד הרבה סעיפים קטנים:
- תדמית- התדמית של העסק שלכם כוללת כמובן את הלוגו וכל השפה הגרפית של העסק, השלטים, כרטיס הביקור, הניירת המשרדית, וגם את אתר האינטרנט של העסק ודפי נחיתה תדמיתיים.
בבסיס של כל אסטרטגיית מיתוג חשובה קודם כל עשיית מחקר שוק ובירור אודות קהל היעד המדויק שאליו העסק מכוון. לאחר ההבנה-
מיהו קהל היעד של העסק, מה הייחודיות של העסק, איזו בעיה הוא פותר, מה התועלת שיוצא ללקוח כתוצאה מכך, ועוד…
נוכל לעצב לוגו מותאם ולבנות שפה עיצובית, חזותית ושיווקית, ובעצם למתג את העסק שלכם, זו תעודת הזהות של העסק, כך שהוא יפנה בדיוק לקהל היעד המבוקש ויעשה זאת באופן שיווקי וייחודי. - שיווק – שיווק העסק כולל את כל החומרים לפרסום (כדי להביא יותר פניות) הפליירים, דפי הנחיתה השיווקיים, פוסטים לרשתות החברתיות ועוד… בתהליך המיתוג נדייק מהם ערוצי השיווק הכי נכונים ורווחיים לעסק וניצור עבורם את האלמנטים הדרושים כולל כתיבת המסרים, עיצוב גרפי והפקה.
- מכירות – המכירות הן המטרה הסופית והשורה התחתונה של כל עסק. כשאנחנו מסתכלים על מיתוג העסק אנחנו מכוונים גם למעמד המכירה- איך למתג אותו, איזה חומרים שיווקיים יחזקו ויתמכו במעמד המכירה כדי לסגור יותר עסקאות.
אם, למשל, המכירה מתבצעת בפגישה אז כדאי לבוא אליה מוכן עם פרוספקט, או קטלוג, או פרופיל חברה בתוף פולדר, אם המכירה מתבצעת בפגישת זום אז אולי כדאי לבוא עם מצגת ממותגת, קטלוג וכד' ועוד…
בתהליך המיתוג נחקור ונעמיק בשאלות נוספות:
- מי קהל היעד ומה הבעיה שלו
- אילו תחושות הבעיה גורמת לו להרגיש ומה ההשלכות אם לא יפתור את הבעיה
- מה המוצר ואיך הוא פותר את הבעיה
- איך הלקוח ירגיש בעקבות רכישת המוצר
- איזה ערכים העסק מייצג
- מה היתרונות של העסק, למה לרכוש דווקא ממנו
- מה החלופות שיש ללקוח
- איפה קהל היעד נמצא
- איך הכי נכון להגיש ללקוח את החומר השיווקי כך שיתפוס אותו
- איפה מתרחש מעמד המכירה לכל מוצר ומוצר שהעסק מוכר
- איזה חומרים שיווקיים יתמכו וישרתו את מהלך המכירה כדי לסגור יותר עסקאות
- ועוד
צפו בדוגמאות לאסטרטגיות מיתוג מהשטח:
אסטרטגיית מיתוג שבנינו לעמיחי זליגר- עורך סדנאות והדרכות למתבגרים ולצוות החינוכי:
אסטרטגיית מיתוג מפתיעה שבנינו לליאור זיני- ביטוחים, פנסיה ומשכנתאות:
למה חשוב לשים לב בעת בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם?
כאשר אתם בונים אסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם חשוב שתשימו לב קודם כל שבניית התדמית מתמקדת במטרה של הגדלת המכירות של העסק שלכם. לא כדאי לאפשר למסיחים שלא מקדמים לעבר המטרה כמו אמנות מסוגים שונים – לבזבז לכם את הזמן והאנרגיה.
מה שחשוב זה שמיתוג העסק שלכם ישרת את המטרה שלכם – וזה להגיע לקהל היעד ולמכור. המסר שאתם מעבירים דרך המרכיבים של מיתוג העסק בין אם זה לוגו עם שם העסק שלכם, תיאור פרופיל החברה והתוכן לאתר שלכם, או כל דבר אחר- הכי חשוב שתעבירו דרכם מסר שיווקי חד וברור ללקוח, בלי ללכת מסביב, בלי להתייפייף ובלי אמנות, שהמסר פשוט יהיה מדויק, בעל עיצוב מקצועי ושיווקי.
חשוב לא פחות. מה לא!!! לעשות כאשר אתם ממתגים את העסק שלכם?
כאשר אתם ממתגים את העסק שלכם ובונים אסטרטגיית מיתוג חשוב שתשימו לב שאתם לא!!:
- משקרים או מסלפים את האמת
- מעתיקים תוכן או רעיונות שיש עליהם זכויות יוצרים
- מבטחים הבטחות ללא כיסוי
- מגזימים
- עושים שימוש בתוכן פוגעני, גזעני או לא חוקי
ככל שהמסר שלכם יהיה אותנטי יותר, ישיר יותר ואמיתי יותר, כך ללקוחות האפשריים של העסק שלכם יהיה קל יותר להזדהות עם המותג שלכם והם יגלו בו יותר עניין וירצו את מה שיש לכם להציע להם.
אסטרטגיית מיתוג שפיצחנו עבור תיכון: באתגר היה לזהות את המסר האחד בתוך שלל הערכים והייחודיות של בית הספר:
שורה תחתונה, מהו סדר הפעולות כשניגשים לאסטרטגיית מיתוג:
הערה חשובה!
אני כותבת כאן את הכל, אבל בפועל יש עסקים שלא צריכים לעשות הכל, יש עסקים שצריכים מיתוג מאוד מינימלי, ויש עסקים שצריכים מיתוג חלקי, ויש עסקים שצריכים את הכל.
אם אתם לא בטוחים במה כדאי להשקיע- כדאי להתייעץ עם איש מקצוע לפני שמתחילים, כך שתשקיעו רק במה שצריך באמת.
נתקלתי בלא מעט עסקים שהוציאו הרבה כספים, זמן ואנרגיה בדברים שבכלל לא הועילו לעסק שלהם. יש הרבה חברות מיתוג שמוכרות חבילות יקרות ומציעות אותן לכל עסק באשר הוא. אני לא חושבת שזה הוגן, כי יש עסקים שזה לא נחוץ להם.
- תכנון ראשוני הכולל דיוק של קהל היעד ומאפייניו, מה השירות/ המוצר, איך הוא עוזר, מה הייחודיות, במה שונה מאחרים, ועוד.
- ניסוח שם לעסק כולל תג ליין - השורה שמתחת לשם. (למשל- אילה עיצובים, והתג ליין - מיתוג עסקי מדויק ושיווקי)
- עיצוב הלוגו בהתאם לדיוקים שעשינו בשלב הראשון.
- גיבוש אסטרטגיית שיווק בהתאם לערוצי השיווק הכי רווחיים לעסק, איפה שקהל היעד נמצא
- תכנון שני, מעמיק יותר, למיתוג העסק הכולל מענה לכל השאלות שהזכרנו בתחילת המאמר
- השלמת העיצוב של התדמית של העסק- ניירת משרדית, כרטיס ביקור, כרטיס דיגיטלי, דף נחיתה תדמיתי, אתר תדמית וכו'
- גיבוש המסרים השיווקיים, דיוקם וליטושם
- עיצוב החומרים השיווקיים לפי המסרים שליטשנו- פליירים, דפי נחיתה שיווקיים, פוסטים לרשתות החברתיות, מודעות לעיתון וכו'.
- תכנון מערך המכירה- מהם מעמדי המכירה (בטלפון, בפגישה, בזום, וכו') ואיזה חומרים שיווקיים יתמכו בהם הכי טוב (פרוספקט, פולדר, פרופיל חברה,קטלוג, אתר וכו')
- כתיבה וניסוח כל הטקסטים המכירתיים, דיוקם וליטושם.
- עיצוב החומרים השיווקיים שילוו את מעמד המכירה עפ"י הטקסטים השיווקיים.
- הפקה והדפסה של כל החומרים- יוצאים לדרך! בהצלחה!
ריברנדינג -מיתוג מחדש: כשמותג בוגר זקוק להתחדשות
בעולם העסקי המודרני, מותגים נדרשים להתפתח ולהתאים את עצמם למציאות המשתנה. מיתוג מחדש אינו רק החלפת לוגו או צבעים – זהו תהליך אסטרטגי מעמיק שדורש הבנה מקיפה של השוק, הלקוחות והכיוון העסקי של החברה.
מתי נדע שהגיע הזמן למיתוג מחדש?
סימנים מובהקים לצורך בשינוי אסטרטגי:
- המיתוג הישן לא נראה מקצועי או אינו משקף את הערך האמיתי של החברה
- חל שינוי משמעותי באסטרטגיה העסקית
- התרחשו מיזוגים או רכישות משמעותיות
- המותג מזוהה עם ערכים שאינם רלוונטיים לעידן הנוכחי
- המתחרים מציגים חדשנות שמאתגרת את המיצוב הקיים
תהליך אסטרטגי למיתוג מחדש:
שלב 1: אבחון וניתוח
- מחקר שוק מעמיק
- ניתוח תפיסות צרכנים
- מיפוי נקודות חוזק וחולשה של המותג הקיים
- זיהוי הזדמנויות בשוק
שלב 2: פיתוח אסטרטגיה
- הגדרת החזון החדש
- יצירת נרטיב מותג חדש
- תכנון אסטרטגיית תקשורת בכל ערוצי השיווק
שלב 3: עיצוב ויישום
- פיתוח שפה ויזואלית חדשה
- התאמת כל נקודות המגע עם הלקוח
- הכשרת עובדים והטמעה פנים-ארגונית
- השקה מדורגת של המותג המחודש ובהצלחה!
מיתוג מחדש הוא השקעה משמעותית בעתיד החברה. חברות מובילות מבינות שמדובר בתהליך מקיף הדורש צוות מקצועי מנוסה, מחקר מעמיק, תכנון אסטרטגי, עיצוב ברמה גבוהה והטמעה מקצועית.
מדדים מרכזיים לבחינת הצלחת הריברנדינג יופיעו בהגדלת בשווי מותג, תפיסות צרכנים נכונה יותר, ניתוח חיובי של הביצועים הפיננסיים, שליטה בנתח שוק הרלוונטי לחברה ומודעות מותג שמוכרת בענף שלה ובין לקוחות פוטנציאלים.
התמורה להשקעה זו היא מותג חזק, רלוונטי ובעל ערך גבוה יותר בשוק.
ריברנדינג במספרים: סיפורי הצלחה עסקיים
רברנדינג במשק הישראלי: מהלכים ששינו את השוק
חברות ישראליות שהשקיעו בריברנדינג מקצועי ומקיף ראו תוצאות משמעותיות בטווח הבינוני והארוך. ההצלחה תלויה בשילוב של אסטרטגיה נכונה, ביצוע מקצועי והשקעה משמעותית.
ריברנדינג מוצלח דורש השקעה משמעותית, אך התשואה יכולה להיות דרמטית, לעיתים של מאות ואלפי אחוזים. זוהי הוכחה לכך שמיתוג מחדש, כאשר הוא מבוצע נכון, הוא השקעה אסטרטגית שיכולה לשנות את עתיד החברה.