מיתוג עסקי למוצרים

איך להפוך מוצר למותג מנצח

איך להפוך מוצר למותג מנצח

1. מיתוג מוצר - מאיפה מתחילים?

יוצאים לשוק עם מוצר חדש? מהמם! תתחדשו!
אם כך אתם צריכים מיתוג עסקי למוצרים של החברה שלכם.
אז איך הופכים את המוצר שלכם למותג, כזה שלקוחות ירוצו לקנות אותו.

יש 3 גורמים במיתוג שצריך להתייחס אליהם בכובד ראש:

הניראות - התדמית

השיווק

המכירות

לפני שמתחילים לחשוב על חומרי השיווק והמכירות, צריך לעבוד קודם כל על המיתוג העסקי של המוצר עצמו. זהו הבסיס והליבה של כל הפעילות השיווקית שתבוא אחר כך. מיתוג המוצר כולל בניית הזהות, הערכים והתדמית שאתם רוצים שהמוצר שלכם ישדר. עושים זאת באמצעות גיבוש שם מוצר משכנע, יצירת לוגו ייחודי ועיצוב אריזה שיקפיצו את המוצר ויציגו את היתרונות והמאפיינים המרכזיים שלו.

2. איזה שאלות נשאל את עצמנו כדי לבנות מוצר שהוא מותג מנצח?

לכל מוצר יש עקרונות אחרים שינחו את תהליך המיתוג.
יש מוצרים שישימו יותר דגש על יתרונות המוצר
יש מוצרים שישימו יותר דגש על שיווק יוצא דופן
יש מוצרים שישימו יותר דגש על תהליך מכירה חזק ועוצמתי…
תבדקו אצלכם מהם השאלות הכי רלוונטיות:

השאלה הראשונה והחשובה ביותר שכל יזם חייב לשאול את עצמו לפני תהליך המיתוג היא –
מהו באמת הייחוד והיתרון המרכזי של המוצר שלי בהשוואה למתחרים? מה המוצר הזה מביא שמייחד אותו ונותן לו ערך מוסף?
התשובה לשאלה הזו מהווה את הבסיס לכל מהלכי המיתוג והשיווק שיבואו אחר כך.

שאלות נוספות:
  • מי קהל היעד המדוייק שהכי יהנה מהמוצר שלי?
  • איפה קהל היעד הזה נמצא?
  • איפה המוצר יימכר? (חנויות פיזיות/ און ליין/ בטלפון/ סוכני שטח וכו')
  • מתי הלקוח רואה את אריזת המוצר- אחרי שכבר רכש או לפני?
  • איזו חוויה נרצה ליצור בשימוש המוצר?
    עיצוב ומיתוג המוצר הם חלק מחווית המוצר ולא רק האריזה והעטיפה שלו.
    (לדוגמא במשחק קלפים העיצוב של הקלפים והקופסא הם חלק מחוויית המשחק בקבוק יין- הטעם של היין לא ישתנה אבל אריזת הבקבוק והמחיר שלו בהחלט ייצרו חווייה מסויימת לטועמים.

3. אז מאיפה מתחילים? מהלוגו

לוגו מוצלח מצליח לתפוס את מהות המוצר ואת היתרון המרכזי שלו בצורה קולעת וויזואלית. הלוגו הוא למעשה התמצית החזותית של המוצר ושל כל מה שהוא מייצג. לכן, כשמתכננים לוגו למוצר חדש, חשוב להשקיע מחשבה רבה כיצד ללכוד בו את הייחוד של המוצר ואת המסר המרכזי שאתם רוצים להעביר. לוגו מוצלח ייחקק בזיכרון של הלקוחות ויקשר אותם באופן ויזואלי מיידי עם המוצר שלכם והערכים שהוא מייצג.

4. אנשים קונים עם העיניים. עיצוב האריזה יקבע הכל

עיצוב האריזה של המוצר תחזק את הערכים, הרגשות והיתרונות של המוצר.
ולהפך, בלי אריזה  יפה לקוחות לא ירצו לקנות.
האם הייתם שותים מים שחורים? ברור שלא.
אבל מים עם המותג קוקה קולה תשתו ועוד איך. זה טעם החיים.
המיתוג והאריזה עושים את כל ההבדל.

מיתוג מוצר

אריזה נכונה ומוצלחת של המוצר יכולה לחזק משמעותית את הערכים, הרגשות והיתרונות שאתם רוצים לשדר. אריזה מושכת ויפה תיצור רגשות חיוביים כלפי המוצר עוד לפני שהלקוח בכלל התנסה בו. עיצוב האריזה צריך לשלב את הלוגו של המוצר ולהעביר את אותם מסרים ויזואליים של הייחודיות והיתרונות שלו. צבעים, גופנים, תמונות וגרפיקה באריזה כולם אמורים לתרום לחוויית המיתוג של המוצר ולהעצים את התדמית שאתם רוצים להקרין.

5. אלו ערוצי שיווק יגיעו לקהל היעד בצורה היעילה ביותר?

לאחר שמיתגתם את המוצר עצמו באמצעות שם, לוגו ועיצוב אריזה, הגיע הזמן לחשוב איך להגיע למסר השיווקי שלכם לקהל הלקוחות הפוטנציאליים. קודם כל, חשוב להגדיר מיהו בדיוק קהל היעד המרכזי עבור המוצר שלכם. אנשים בגילאים מסוימים? אנשים המתגוררים באזורים מסוימים? אנשים עם אורח חיים או עניינים מסוימים? לאחר שאיפיינתם את קהל היעד, בדקו איזה ערוצים דיגיטליים, פרינט או פרסום אחר מתאימים כדי להגיע אליהם ביעילות רבה ביותר. לפי ערוצי השיווק נקבע את הפלטפורמות והחומרים השיווקיים המתאימים.

לדוגמא: אם הפרסום למוצר נעשה באמצעות קבוצות ווצאפ- יש ליצור מודעות דיגיטליות לפרסום בקבוצות. אם הפרסום למוצר נעשה באמצעות עיתונים- יש ליצור מודעות לעיתון. אם הפרסום נעשה ברשתות החברתיות- יש ליצור פוסטים קצרים וחזקים. אם הפרסום נעשה באמצעות באנרים בכל מיני אתרים- יש ליצור באנרים. וכן הלאה.

6. איך לחזק את המכירות של המוצרים באמצעות המיתוג העסקי?

לאחר שמיתגתם את המוצר ברמה חזותית וויזואלית, השלב הבא הוא ליצור את כלי המיתוג שילוו את תהליכי המכירה והשיווק.

נשאל את עצמנו איפה מתקיים מעמד המכירה.

בטלפון? באתר חנות? בחנות פיזית? לפי המיקום של מעמד המכירה נייצר את החומרים שיתמכו בתהליך המכירה ויגמרו ללקוח לסמוך על המוצר ולרכוש אותו.

קטלוג מוצרים יתמוך בתהליך מכירה שמתבצע מול סוכן שטח ובמכירה טלפונית. גם ברושור או פרוספקט שמסבירים על המוצר.

אתר אינטרנט של חנות או של קטלוג יסייעו ללקוח להבין מה מתאים לקנות וגם יתנו מענה טכני לרכישה.

כל החומרים השיווקיים שתומכים בתהליך המכירה המפרטים על המוצר ויתרונותיו – כולם נועדו להעמיק את המיתוג שכבר יצרתם ולהטמיע אותו בתודעת הלקוחות. בכולם יופיעו הלוגו, הסלוגן ועקרונות המיתוג האחרים, כדי ליצור חוט מקשר אחיד שיעצים את המוצר, יעורר אמון וילווה את הלקוח לאורך כל מסע הרכישה.

מיתוג מוצר בצורה נכונה הוא מפתח קריטי להצלחה עסקית לטווח ארוך. השקיעו במיתוג מקצועי ואיכותי. אני כאן כדי להבטיח לכם מיתוג אפקטיבי המותאם למוצר שלכם ומקדם את מטרות השיווק והמכירה שלו.

לצפייה בפרויקטים של מיתוג לחצו כאן

לפרטים נוספים פנו אליי

תמונה של אילה וולפסון

אילה וולפסון

מנהלת סטודיו "אילה עיצובים" למיתוג עסקי ממוקד שיווק ומכירות

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

לוגו חברת הנדסה
בענף הבנייה התחרותי של ימינו, מיתוג חזק הוא כלי אסטרטגי חיוני שיכול להשפיע באופן משמעותי על הצלחתה של החברה
מהי אסטרטגיית מיתוג ואיך להטמיעה בעסק
למעשה אסטרטגיית המיתוג מתחלקת לשלשה תחומים בשלשה שלבים בסדר הזה: תדמית, שיווק ומכירות כל אחד מהתחומים שמנינו כולל בתוכו עוד הרבה סעיפים קטנים
איך מכוונים מוצר להצלחה מסחרית?
אני יודעת שאתם רוצים כבר לצאת עם המוצר המגניב שלכם לשוק, אבל רגע לפני שאתם לוחצים על כפתור השיגור, בואו נבדוק שהטיל מכוון נכון.
איך למתג פרוייקט נדלן
יזמים, קבלנים, מרימים פרויקט נדל"ן? יש לכם דירות למכירה או השכרה? בעזרת מיתוג חזק ניתן להביא את הקהל המדויק שירצה לרכוש את הדירות.
מה הקשר בין הלוגו לשיווק העסק
הלוגו של העסק שלכם יכול להשפיע על התדמית העסקית שלכם בציבור. תחילתו של כל תהליך אסטרטגיה שיווקית, הוא תמיד עיצוב הלוגו ובניית הזהות העסקית
למה לוגו מקצועי זה לא מספיק
כדי שעסק יהיה עסק עליו ליצור אמון בינו ובין הלקוחות. עסק זה בעצם מפעל ליצירת אמון. ככל שהאמון יותר גבוה כך הלקוחות קונים יותר, מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר, מספרים לחברים יותר.
עשה ואל תעשה במיתוג העסק
בתחילת הדרך אין עדיין הכנסות כמעט בכלל, להיפך, יש הרבה הוצאות, או יותר נכון השקעות שאתם עושים, אז מאיפה, לעזאזל אתם יכולים להשקיע גם במיתוג
איך ליצור מיתוג אפקטיבי לעסק
מיתוג אינו רק עיצוב הלוגו והצבעים של החברה. מיתוג אפקטיבי כולל את המסרים, הערכים והאישיות שהעסק רוצה להעביר, בנוסף לעיצוב גרפי איכותי שמשקף זאת

היי, חכו רגע

אני רוצה להזמין אתכם לשידור מיוחד שאני עורכת בקרוב:

ללא עלות

שיטת המיתוג האסטרטגי

איך להפוך למותג שמכירים וזוכרים בשלושה שלבים פשוטים

בעל עסק

איזה שיווק העסק שלך צריך

כדי להזרים לקוחות מדוייקים

ולהגדיל את המכירות

אחרי שמיתגנו, עיצבנו ושיווקנו מאות עסקים, אנחנו מזמינות גם אותך לפגישת יעוץ חינם וללא התחייבות לתכנון מערך אסטרטגיית שיווק שיתאים לעסק שלך

רק 7 הנרשמים הראשונים יקבלו את ההטבה בחינם!

דילוג לתוכן