למה מיתוג לוגו הוא המקום להתחיל ממנו כאשר אתם ממתגים את העסק?
מיתוג הלוגו של העסק שלכם הוא סימן ההיכר שלכם, בדיוק כמו שישר כשרואים את הלוגו של האולימפיאדה או את הלוגו של קוקה – קולה ישר עולה תמונה של מוצר או אירוע בראש, כך גם הלוגו של העסק שלכם יכול להשפיע על התדמית העסקית שלכם בציבור. תחילתו של כל תהליך אסטרטגיה שיווקית, הוא תמיד אבל תמיד עיצוב הלוגו ובניית הזהות העסקית של העסק בהתאם לקהל הלקוחות שלו והמוצר או השירות שאותו הוא מציע. מה שמתחיל בלוגו, נמשך אחר כך בכרטיסי ביקור, ניירת משרדית, מיתוג מוצר ואריזה וכל העזרים השיווקיים והמכירה של העסק.
אז…כאשר אתם רוצים לשווק את העסק שלכם באופן חכם, אתם יכולים לעשות זאת באמצעות בניית שפה עיצובית וחזותית לעסק. עיצוב השפה, שהעסק שלכם ידבר בה עם הלקוחות, יתחיל בתהליך של עיצוב הלוגו וימשיך בהתאם לכך ביצירה של חומרים לפגישה (כדי למכור יותר) – פולדר, פרופיל חברה, פרוספקט, מצגת, קטלוג, על הכול תדפיסו את הלוגו והסלוגן של העסק שלכם.
גם בשלבי פרסום אחרים, כמו בפרסום באינטרנט, הלוגו, יוכל לשמש אתכם ליצירה של חומרים לפרסום (כדי להביא יותר פניות) כגון פליירים, דפי נחיתה, פוסטים לסושיאל וגם ישרת אותכם בבניית ותחזוקת התדמית של העסק שלכם באמצעות אתרי אינטרנט ודפי נחיתה תדמיתיים וכן כרטיסי ביקור דיגיטליים, שידברו עם הלקוחות דרך הלוגו והשפה העיצובית שתיצרו לעסק.
מה הקשר בין הלוגו של העסק שלכם והאסטרטגיה השיווקית שלו?
גם אם יש לכם לוגו, וגם אם הוא לוגו מעולה- זה עדיין לא אומר שסיימתם למתג את העסק. המיתוג של העסק בא לידי ביטוי באסטרטגיית השיווק והמכירות. זה נכון גם מבחינה ויזואלית- שהמיתוג צריך לחזור על עצמו בכל החומרים השיווקיים של העסק, כלומר אחרי שיש שפה עיצובית- קונספט- יש להמשיך את הקו לכל אורך העשייה העסקית שלכם, וזה נכון גם לדיוק הזהות, הבידול שלכם מהמתחרים ותדמית שבאה לידי ביטוי במסר השיווקי ובכל המוצרים והשירותים שלכם.
תהליך מיתוג ומיתוג לוגו לעסק - עשה ואל תעשה במספר כללים פשוטים!
יש מספר כללים שחשוב לא לעשות אותם ולהימנע מהם כאשר אתם משקיעים ביצירה של תהליך מיתוג ומיתוג לוגו לעסק:
- אל תעתיקו מהמתחרים!
- תבחרו את שימוש הצבעים שלכם בתבונה! צבעים שישדרו את הערכים של העסק וידברו אל קהל היעד שלכם.
- אל תכפישו או תשתמשו בדימויים ומילים שיכולים לפגוע בקבוצות אוכלוסייה מסוימות.
- אל תעמיסו בלוגו הרבה פרטים – בעיצוב לוגו פחות זה בעצם יותר!
באופן דומה יש גם יש מספר כללים שחשוב לתת עליהם דגש כאשר אתם משקיעים ביצירה ובנייה של תהליך מיתוג ומיתוג לוגו לעסק:
- תהיו פשוטים ולא מתוחכמים מדי, שהעיצוב של הלוגו יפנה לקהל הלקוחות אליו אתם מכוונים.
- תבססו את העיצוב על מחקר אודות קהל היעד שלכם.
- תבחרו בלוגו שיראה טוב בכל מדיה גם במדיה מודפסת וגם אונליין.
לוגו זה לא מיתוג!
- הקול שלכם: איך אתם מדברים עם הלקוחות? מצחיקים? רציניים? חכמים?
- הערכים שלכם: מה חשוב לכם? איכות הסביבה? חדשנות? משפחתיות?
- החוויה: איך מרגיש להיות לקוח שלכם? מפנק? מהיר? אישי?
- הסיפור שלכם: מאיפה התחלתם? לאן אתם הולכים?
- העיצוב הכולל: צבעים, גופנים, סגנון – בכל מקום שאתם נמצאים.
- השירות: איך אתם מטפלים בלקוחות? זה חלק ענק מהמותג!
- המוצרים עצמם: הם חייבים להתאים לכל מה שאמרנו עד עכשיו.