מיתוג עסקים קטנים

עשה ואל תעשה במיתוג העסק

עשה ואל תעשה במיתוג העסק

פותחים עסק חדש? מזל טוב! סחתיין על האומץ, אתם יודעים, רוב האנשים בעולם נשארים שכירים, נשארים באיזור הנוחות. אם פתחתם עסק עצמאי חדש סימן שאתם לא מוותרים על החלומות שלכם ויש לכם בשורה לעולם, אתם יכולים לעזור לאנשים עם הכישרון, הידע והעוצמות שלכם.

מתי הזמן הנכון ליצור מיתוג לעסק קטן?

נכון, בתחילת הדרך אין עדיין הכנסות כמעט בכלל, להיפך, יש הרבה הוצאות, או יותר נכון השקעות שאתם עושים, אז מאיפה, לעזאזל אתם יכולים להשקיע גם במיתוג?

הנקודה היא ש-אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני, מה שהלקוח יראה כשהוא יפגוש אתכם לראשונה- זה הרושם שהוא יקבל עליכם, לטוב ולמוטב. 

דווקא בגלל שאין לכם הרבה הכנסות עכשיו המיתוג מקבל תפקיד מכריע בלתפוס את תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאליים ולעורר רצון לרכוש מכם. עסק שלא משקיע במיתוג נכון בשלבים הראשונים עלול למצוא את עצמו מתאמץ יותר לייצר זרם הכנסות יציב, אבל הוא לא ידע שזה קשור למיתוג, הוא לא ניסה את זה.

לכן, לעסק חדש אני ממליצה ליצור מיתוג, להשקיע בלוגו מדוייק ומרשים, להשקיע בכל נקודות המפגש עם הלקוחות, תחשבו- איפה רואים אתכם? תמונת פרופיל בווצאפ? בפייסבוק? באינסטגרם? כרטיס ביקור דיגיטלי? תפריט או קטלוג שלכם? פרופיל חברה? זה לא שאתם חייבים להשקיע בהכל, אתר האינטרנט של העסק, למשל, יכול לחכות, אבל נקודות המפגש של הלקוח איתכם- בזה תשקיעו.

איזה שם לעסק?

שלב חשוב במיתוג הוא בחירת השם לעסק – כדאי לבחור שם קצר וקליט. בהרבה מקרים אני ממליצה ששם העסק יהיה פשוט שם בעל העסק.

אנשים קונים מאנשים. שם של עסק שהוא שם של אדם משדר שיש פה ייחס אישי, והרבה אנשים מחפשים את השירות האישי. יש חברות ענק ששמם הוא על שם בעל העסק: לבנת פורן, יוסי לוי, ניר דובדבני ועוד, זה שאתם עושים את שם העסק עם השם הפרטי שלכם לא אומר שלא תוכלו לגדול לחברת ענק, זה לא אומר שתישארו עסק קטן, יכולים להיות לכם עובדים, ותצמחו אם תרצו בעזרת השם אבל אין טעם לתת לעסק שם, תסלחו לי, פלצני, אם מה שאתם מוכרים זה בתכלס'- את עצמכם. 

זה כמובן לא הכרחי, הכל תלוי בסוג העסק, בשירות או המוצר שלכם, הכל לפי העניין.

ומה לגבי התג ליין?

תג ליין זוהי השורה שמופיעה מתחת לשם העסק, היא מתארת מה העסק עושה. כי "ליאור זיני" לא אומר לאנשים שום דבר, אז חשוב שיבוא הסבר מהו העסק הזה. חשוב שהתג ליין יהיה מובן, זה לא סלוגן, מטרתו לא להעביר חוויה, אוירה, בידול. מטרת התג ליין היא פשוט להסביר במה העסק עוסק.

נכון, לא תמיד שמים תג ליין, אבל בהרבה מקרים זה חשוב ונחוץ.

חברות מיתוג מציעות לי חבילות, האם אני זקוק לכל הניירת המשרדית הזו? 

לא כל עסק צריך חבילת מיתוג כמו שמציעים בשוק, עם דף לוגו, וכרטיס ביקור, ומעטפה, וחתימה למייל, ומזכר, ופולדר… אני מתאימה לכל עסק את החבילה המדויקת שהוא צריך. אין טעם לעצב דברים שאתם לא צריכים ולא יועילו לעסק שלכם. למשל, תמר, שמייצרת סבונים טבעיים ביתיים, לא זקוקה כלל לניירת או מראה גרפי של משרד. מצד שני היא כן צריכה קטלוג מוצרים שאיתו תוכל לגשת לחנויות ולבצע פגישות מכירה.
כשאני מציעה חבילות מיתוג אני מסתכלת על העסק בצורה הוליסטית, כוללת:

  • מה יהיה מערך השיווק שלו
  • איפה מתקיים מעמד המכירה שלו
  • מי קהל היעד
  • ואיפה הוא נפגש איתו…

לפי כל אלה אבנה לעסק חבילת מיתוג שמותאמת בדיוק עבורו.

חשוב לי להציע חבילות מיתוג לעסקים קטנים מדויקות שיחזירו את ההשקעה במהירות. לא אציע לכם מוצר אחד שלא הייתי עושה בעצמי במקומכם.

בקיצור, מיתוג איכותי וממוקד עבור עסק קטן הוא דרך מרגשת, מצוינת ויעילה להבטיח את ההצלחה העסקית בטווח הארוך. 

Picture of אילה וולפסון

אילה וולפסון

מנהלת סטודיו "אילה עיצובים" למיתוג עסקי ממוקד שיווק ומכירות

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

מהי אסטרטגיית מיתוג ואיך להטמיעה בעסק
למעשה אסטרטגיית המיתוג מתחלקת לשלשה תחומים בשלשה שלבים בסדר הזה: תדמית, שיווק ומכירות כל אחד מהתחומים שמנינו כולל בתוכו עוד הרבה סעיפים קטנים
איך מכוונים מוצר להצלחה מסחרית?
אני יודעת שאתם רוצים כבר לצאת עם המוצר המגניב שלכם לשוק, אבל רגע לפני שאתם לוחצים על כפתור השיגור, בואו נבדוק שהטיל מכוון נכון.
איך למתג פרוייקט נדלן
יזמים, קבלנים, מרימים פרויקט נדל"ן? יש לכם דירות למכירה או השכרה? בעזרת מיתוג חזק ניתן להביא את הקהל המדויק שירצה לרכוש את הדירות.
מה הקשר בין הלוגו לשיווק העסק
הלוגו של העסק שלכם יכול להשפיע על התדמית העסקית שלכם בציבור. תחילתו של כל תהליך אסטרטגיה שיווקית, הוא תמיד עיצוב הלוגו ובניית הזהות העסקית
איך להפוך מוצר למותג מנצח
יוצאים לשוק עם מוצר חדש? תתחדשו! איך הופכים את המוצר שלכם למותג, כזה שלקוחות ירוצו לקנות אותו. יש 3 גורמים במיתוג שצריך להתייחס אליהם בכובד ראש
למה לוגו מקצועי זה לא מספיק
כדי שעסק יהיה עסק עליו ליצור אמון בינו ובין הלקוחות. עסק זה בעצם מפעל ליצירת אמון. ככל שהאמון יותר גבוה כך הלקוחות קונים יותר, מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר, מספרים לחברים יותר.
איך ליצור מיתוג אפקטיבי לעסק
מיתוג אינו רק עיצוב הלוגו והצבעים של החברה. מיתוג אפקטיבי כולל את המסרים, הערכים והאישיות שהעסק רוצה להעביר, בנוסף לעיצוב גרפי איכותי שמשקף זאת

בעל עסק

איזה שיווק העסק שלך צריך

כדי להזרים לקוחות מדוייקים

ולהגדיל את המכירות

אחרי שמיתגנו, עיצבנו ושיווקנו מאות עסקים, אנחנו מזמינות גם אותך לפגישת יעוץ חינם וללא התחייבות לתכנון מערך אסטרטגיית שיווק שיתאים לעסק שלך

רק 7 הנרשמים הראשונים יקבלו את ההטבה בחינם!

דילוג לתוכן