בתור מי שראתה מאות עסקים מתחילים, אני רואה שוב ושוב את אותן טעויות מיתוג יקרות. זה לא אשמתכם, אף אחד לא מלמד את זה בבתי הספר…
הנה הרשימה המלאה:
מתחילים למתג בלי אסטרטגיה
רצים לגרפיקאית שתכין לוגו לפני שמדייקים מי הלקוח, מה כואב לו, ולמה דווקא אתם. התוצאה? עיצוב יפה שלא מדבר ללקוחות הנכונים.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
בוחרים שם גרוע לעסק
ראשי תיבות של הילדים או שם שלא אומר כלום… במקום שם קליט, ברור ומובן. זה נכון גם לגבי תג-ליין וסלוגן.
מתעלמים מהאלטרנטיבות של הלקוח
אם אתם לא יודעים מה האופציות האחרות של הלקוח, איך תדגישו למה אתם עדיפים?
למשל: חנות סלולר שנותנת שירות עד הבית בייחס למתחרה שלה שלא עושה את זה…
מתעלמים מהרגש של הלקוח
אנשים קונים כי כואב להם. הרגש קריטי במיתוג – בשם העסק, בצבעים, במסרים. עסק שלא נוגע ברגש, לא נוגע בארנק.
למשל: עסק לטיפול פצעי הנקה שנקרא "פרפקט מאם", מתייחס לרגשות האשם של האם שלא יכולה להניק
מדברים על עצמכם במקום על הלקוח
"אני מאמנת מוסמכת עם 10 שנות ניסיון…" – ללקוח לא אכפת! הוא רוצה לדעת "מה יצא לי מזה?"
למשל- במקום לכתוב אדריכלית לרישוי עסקים – נגמרו העיכובים- התרי בניה במהירות.
משקיעים בשיווק בלי לעשות מיתוג
מפרסמים כל פעם בצבע אחר, בצורה אחרת, בלי קו אחיד. התוצאה: הלקוח מבולבל, אתם עובדים קשה יותר, ומבזבזים כסף בפרסום לא אפקטיבי. לעשות שיווק בלי מיתוג זה כמו לבנות בית בלי יסודות, הוא עלול להתרסק.
משקיעים בתדמית במקום בשיווק
עם כל הכבוד למיתוג (ויש כאמור הרבה כבוד!), צריך להשקיע בהלימה לגודל העסק. אין צורך באתר בעשרות אלפי שקלים כשאין לכם עדיין מערך שיווק שיצדיק את ההשקעה. אז נכון, חייבים מיתוג, לוגו, חומרים שיווקיים ראשונים, אבל תשקיעו (כסף וזמן) לפי גודל העסק/ החברה.